Minggu, 29 Desember 2013

Tiada Indah Seindah Nama-Mu

Tiada yg paling mengerti aku selain Engkau,
tiada yg paling setia selainMu wahai Zat yg maha merajai langit dan bumi..
Tiada yg lebih menentramkan jiwa selain berserah kpdMu..
Engkau tak pernah lelah menemani sepertiga terakhir malamku..
Engkau tak pernah lalai memayungi setiap jejak langkahku..
Engkau tak pernah bosan mendengar segala keluh kesahku..
Engkau tiada henti memberi segala pintaku..

Tatkala teguranMu menyapa,
aku mulai berkaca atas segalanya..
Air mata kian berderai mengiringi setiap ingatan akan semua pengkhianatanku padaMu..
Tak mampu jika harus menyebutkan semua yg tlah Kau beri,
tak sebanding dgn apa yg ku baktikan kpdMu yaa illahi..
Terlampau sering aku menduakanMu,
tak jarang pula aku melalaikan perintahMu,
dan terkadang seakan tak lagi mempedulikan asmaMu,
pepasir di pantai mungkin pantas mengibaratkan dosa-dosaku..
Gunung-gunung bagaikan tumpukan khilafku..
Dan setetes air lautan adalah kebaikanku..
Sungguh merasa teramat kecil aku dihadapanMu yaa Allah,
namun kesombongan,kemunafikan dan kena'ifan diri ini membuatku merasa dunia adalah segalanya..
Izinkan aku menebus segala khilaf dan dosa2ku..
Sempatkan aku meraih pengampunanMu..
Tuntun aku agar senantiasa berada di jalanMu..
Sesungguhnya aku termasuk orang yg merugi bila Kau tak menerima kata taubatku..
Astaghfirullahal'adzim, tak jemu aku panjatkan permohonan ampun kepadaMu wahai Tuhan yg maha penerima taubat..
Iman dan islam telah mengalir dalam darahku sejak aku dilahirkan..

Maka izinkan ketika ruh ku meninggalkan jasad dalam keadaan husnul khotimah . . Yaa azza wajalla

Tidak ada komentar:

Posting Komentar